Prom DFDS Crown Seaways, który płynął z Oslo do Kopenhagi, nie mógł przybić do nabrzeża w stolicy Danii z powodu złej pogody. Został zmuszony do ponownego wypłynięcia w morze.
Odwołane promy, pociągi, samoloty, budowa tam przeciwpowodziowych oraz ewakuacja mieszkańców - Dania, południowa Norwegia oraz Szwecja przygotowują się w czwartek na nadejście orkanu Pia.
Money.pl opublikował artykuł na temat programu Batory, czyli budowy nowych promów dla polskich armatorów. Portal twierdzi, że dotarł do dokumentów świadczących o tym, że data oddania do użytku jednostek jest poważnie zagrożona, a sam projekt jest nierentowny i realizowany wyłącznie z powodów politycznych.
W nowej strategii Cruse Baltic preferencje będą miały porty z przyłączami energetycznymi, które zapewnią zasilanie statku pasażerskiego z nabrzeża. Przed rokiem dziewiętnastu wiodących operatorów wycieczkowców działających w regionie Morza Bałtyckiego zobowiązali się do wykorzystania w czasie postoju w porcie zasilania energią z lądu. To wyzwanie dla zarządów portów bałtyckich, również Gdańska, Gdyni i Szczecina.
Prowadzony przez Ørsted projekt Power-to-X otrzymał dofinansowanie o wartości 600 mln koron duńskich (380 mln złotych) od Duńskiego Urzędu ds. Przedsiębiorczości w ramach udziału Danii w programie Important Project of Common European Interest (IPCEI).
Szwedki rząd wybrał trzy projekty dla infrastruktury portowej w Göteborgu, dotyczące zielonej transformacji żeglugi, które mają stanowić wkład Szwecji w międzynarodową inicjatywę Green Shipping Challenge.
Porty Sztokholmu włączają się politykę ochrony środowiska stolicy Szwecji. Zarząd Portów skutecznie realizuje to co zapowiedział znacznie wcześniej. W krótkim czasie zbuduje dwa lądowe podłączenia do sieci energetycznej dla statków wycieczkowych. Już w najbliższym sezonie pasażery cumujące przy dwóch nabrzeżach w centrum miasta będą mogły wyłączyć agregaty prądotwórcze. Ta inicjatywa środowiskowa spowoduje znacznie niższe emisje zanieczyszczeń powietrza w Sztokholmie i na Morzu Bałtyckim – podkreśla Zarząd Portów Sztokholm w cz
Jak się okazuje międzynarodowa żegluga w kolejnych miesiącach 2022 roku musi sprostać jeszcze większym wyzwaniom niż miało to miejsce w przeciągu kilku ostatnich lat, włączając w to okres pandemii. Światowa gospodarka stoi bowiem przed widmem recesji. Problemów i wyzwań nie brakuje. Ostatnie tygodnie zdają się tylko potwierdzać znaczącą dozę niepewności rynku. Pomimo tego zarobki armatorów są nadal dobre. Jednakże z drugiej strony wzrastają też ich koszty. Drożeją ceny paliw, remontów i wiele innych.
P&O Ferries, brytyjskie przedsiębiorstwo zarządzające flotą promów pasażersko-samochodowych, kursujących pomiędzy Wielką Brytanią a Irlandią i Europą kontynentalną, wywołało w czwartek (17 marca) niemałe oburzenie po zwolnieniu 800 pracowników ze skutkiem natychmiastowym z zamiarem zastąpienia ich tańszymi pracownikami agencyjnymi. Spółka tymczasowo zawiesiła również swoje usługi.
Ørsted wraz z partnerami chcą przyspieszyć realizację projektu wodorowego Power-to-X ,,Green Fuels for Denmark" o dwa lata. Nowy plan zakłada uruchomienie elektrolizera o mocy 100 MW, a także rozpoczęcie zrównoważonego wychwytywania dwutlenku węgla (CO2) w 2025 roku.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie